PORADY

Znaczenie kolorów w życiu

Czy zastanawiałaś się kiedyś jakie znaczenie w naszym życiu mają kolory? Są takie kolory w które sprawiają, że Twoja cera robi się promienna i świeża a w innych wyglądasz ponuro i szaro? Żeby unikną takich sytuacji powstała analiza kolorystyczna. Podstawowa analiza kolorystyczna wyróżnia 4 pory roku: wiosnę, lato, jesień oraz zimę. Niestety tego typu analiza nie jest dokładna dlatego warto zastosować system 12 typów urody. Musimy wsiąść pod uwagę trzy aspekty. Po pierwsze odcień, temperaturę koloru czyli ciepły lub zimny. Drugim aspektem będzie walor czyli jasny lub ciemny. Po trzecie chromatyczność czyli czysty/kontrastowy lub zgaszony.

Biorąc pod uwagę te trzy aspekty wyróżniamy:

  • wiosna ciepła,
  • wiosna jasna,
  • wiosna czysta,
  • lato chłodne,
  • lato jasne,
  • lato zgaszone,
  • jesień ciepła,
  • jesień ciemna,
  • jesień przygaszona,
  • zima chłodna,
  • zima ciemna,
  • zima czysta.

Znając kolory pasujące do czystej zimy wiemy już jakie kolory ubrań będą nam pasowały, jaki kolor włosów do ans pasuje, jakiej pomadki używać i jak dobrać okulary. Wszystko co znajduje się w obrębie naszej twarzy i głowy nas interesuje. Niektóre kobiety instynktownie wybierają sobie kolory inne niestety nie. Uważam, ze każdy chociaż raz w życiu powinien być poddany takiej analizie kolorystycznej aby nie popełniać błędów. Każdy a nas chce wyglądać świeżo i podkreślić swoje atuty. Właśnie analiza często jest punktem wyjścia do szukania swojego stylu lub całkowitej zmiany

Czy wiesz, że kolory mają na nas wpływ? Masz tak czasem , że wracając do domu masz ochotę rozkoszować się jasnymi, stonowanymi wnętrzami a może potrzebujesz koloru, żeby się zrelaksować. Każdy z nas jest inny i inne kolory mamy ochotę mieć wokół siebie. Psychologia koloru mówi o emocjach, które kolory potrafią w nas wywołać. „Czym jest człowiek wobec koloru świata? Kolor świata jest większy niż emocje człowieka”. Juan Ramón Jimenez.

Psychologia kolory powołuje się na nasze spojrzenia, wspomnienia z dzieciństwa i nie tylko. Ja np. pamiętam jak dostałam pierwszy różowy plecak. Kojarzę róż z prezentem, spełnionym marzeniem i radością. Na pewno masz swoje osobiste skojarzenia. Psychologia koloru jest wykorzystywana w kampaniach reklamowych, reklamach oraz kolorach przewodnich marek. Kolor niebieski np. kojarzony jest z harmonią i profesjonalizmem. Dlatego też, w kampaniach reklamowych i na plakatach wyborczych politycy ubrani są zazwyczaj błękitne koszule i granatowe garnitury. Niebieski zmniejsza apetyt dlatego nie powinien być stosowany w produktach spożywczych.

Czerwony natomiast to kolor pasji, miłości, kobiecości i fantazji. To właśnie dlatego mężczyźni lubią u kobiet czerwone szminki oraz czerwone szpilki. Kojarzą je a atrakcyjnością. Czerwień przyciąga naszą uwagę dlatego stosowany jest w kampaniach reklamowych bardzo często.

Zielony kolor kojarzymy ze zdrowiem, naturą, świeżością, spokojem czy odrodzeniem (wiosna). Czarny z kolei kojarzymy ze smutkiem, powagą, tajemnicą ale również z elegancją (mała czarna) Biały natomiast symbolizuje, niewinność, czystość, początek i prawość. To tylko kilka podstawowych kolorów i ich symbolika. Patrząc na reklamy kojarzymy produkt z danym kolorem. Potrzebujesz proszku do prania firmy X i szukasz niebieskiego na półce. Co więcej ta identyfikacja koloru jest tak duża, że jeśli produkt np. ten wspomniany proszek do jest niebieski to głowni bohaterowie oraz otoczenie również współgrają. Buduje się w ten sposób wizualny aspekt firmy. Jednak ten kolor wiąże się z produktem. Słynny brązowy napój gazowany. Nie ważne, czy go lubisz. Jestem pewna, że znasz kolory tej butelki na pamięć. Symbole i kolory wgryzają się w wizerunek produktu. W większości jesteśmy wzrokowcami dlatego kolory mają tak duże znaczenie.

A jaki wpływ na Ciebie mają kolory? Za progiem wiosna być może porzucasz właśnie ciemne zimowej ubrania i szukasz koloru w szafie. Często tak jest, że ten kolor poprawi nam humor w kiepski ponury, deszczowy dzień. Dlatego postaw na kolor w okularach. Masz szereg opcji do wyboru. Zarówno z palety intensywnych jak i pastelowych kolorów. A jeśli nie jesteś przekonana do całych opraw w kolorze wybierz takie, które będą miały kolorowy element np. zausznik czy wnętrze oprawy.

Kolorowe okulary przyciągają uwagę, podkreślają oko i nadają charakteru. Dobrze dobrane mogą wyrównać proporcje twarzy a nawet ją odmłodzić.


powrót

Kolory
Kolory
Kolory
Kolory
Okulista Gdańsk
Gdańsk-Chełm - Hipermarket Kaufland-Chełm, ul. Cienista 30, tel: 58 302 23 02
Gdańsk-Zaspa - C.H. GILDIA, box 29, ul.Rzeczpospolitej 33, tel: 58 346 11 28
Gdynia-Karwiny - Leroy Merlin - Karwiny, ul.Nowowiczlińska 35, tel: 58 669 19 89
Gdańsk-Przymorze - Hipermarket Auchan, ul.Kołobrzeska 32, tel: 58 511 72 25